FIKSUPOSTI VIRTUAALISESTI

FIKSUPOSTI -OSOITE

Fiksuposti tarjoaa kuluttajille yksityisyyden suojaksi, lomapostin saamiseksi ja poste restante – osoitteen korvaajaksi osoite- ja skannauspalvelua. Mahdollista on saada posti myös jälleenlähetyspalveluna. Saapuneen kirjepostisi saat suoraan skannattuna sähköisesti tai kuvan saapuneista kirjeistä avaamattomina sähköpostiin, jolloin voit päättää haluatko postin jälleenlähetyksellä, skannaukseksella vai molemmilla. Tarvittaessa myös tuhoamme turhan roskaja mainospostin.

Kuluttajapaketit (sis. alv. 24 %)

Pyydä maksuton kartoitus
tai kysy lisää palveluistamme

 

Translate this page here »

Fiksuposti virtuaalisesti

FIKSUPOSTI -OSOITE

Fiksuposti tarjoaa sinulle yrittäjänä tai yksityishenkilönä osoitteen, postin skannaus- ja jälleenlähetyspalvelun. Saapuneen kirjepostisi saat suoraan skannattuna sähköisesti tai kuvan saapuneista kirjeistä avaamattomina sähköpostiin, jolloin voit päättää haluatko postin jälleenlähetyksellä, skannaukseksella vai molemmilla. Yrittäjänä halutessasi yrityksesi puhelut vastaanotetaan ammattimaisesti ja ilmoitetaan niistä sinulle soittopyyntö tai yhdistetään ne suoraan sinulle. Fiksuposti pitää yrityksesi pyörät pyörimässä, kun sinä teet tuottavaa työtä yrityksesi toiminnan eteen. Tai pidät hengähdystauon jaksamisen ylläpitämiseksi.

Yritysosoite

Luottamusta herättävä yritysosoite. Osoite on sinun, joten voit käyttää sitä verkkonäkyvyydessä, käyntikorteissa, esitteissä, sopimus- ja tarjousasiakirjoissa, kaikkialla. Yritysosoite antaa vakuuttavan mielikuvan yrityksestäsi säilyttäen yksityisyytesi.

postien skannaus

Käsittelemme luottamuksella saapuvan postisi sekä huolehdimme sen arkistoinnista, edelleen lähettämisestä ja  skannaamisesta sekä roskapostin tuhoamisesta, kuten haluat. Saat aina itse valita kuinka postisi haluat. Skannatusta postista saat turvalinkin sähköpostiisi.

 

oma puhelinnumero

Toivomuksiesi mukainen puhelinnumero ja asiallinen sekä ammattimainen puheluiden käsittelijä, joka vastaa puheluihin yrityksesi nimellä sekä toivomuksiesi mukaan. Me otamme sinulle soittopyynnöt sähköpostiin tai sms-viestinä, sinä voit keskittyä työhön tai ottaa päivän vapaaksi.

Ynnä muuta

Kattava yrityspalvelumme palvelut kaikkeen tarpeeseen, yrityksen perustamisesta lähtien.

Fiksu yrityskonsultointi

Fiksu kirjanpito

Fiksu yrityksen perustaminen

Fiksu näkyvyys

Fiksu yritysrahoitus

Fiksu laskutusjärjestelmä

Tutustu paketteihin ja tilaa omasi

PAKETIT

Valitse yrittäjänä tai kuluttajana itsellesi paras paketti

Kaikki hinnat ovat arvonlisäverottomia ja niihin lisätään kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Ammattimainen vaikutelma fiksupostilla

ONKO YRITYKSESI OSOITE
LUOTTAMUSTA
HERÄTTÄVÄ?

Fiksuposti tarjoaa yrityksellesi luotettavan ja kätevän postiosoitteen. Jos yritystoimintasi vaatii sopivaa osoitetta, on Fiksuposti sinulle oikea valinta. Mikäli haluat pitää yrityksesi ja kotisi osoitteen erillään, on Fiksuposti sinulle oikea valinta. Kun haluat kasvattaa liiketoimiasi rauhassa ja luotettavasti, on Fiksuposti sinulle oikea valinta.

Fiksupostin yritysosoite on ihanteellinen sinulle, kun haluat luoda asiakkaisiisi ja yhteistyötahoihisi ammattimaisen vaikutelman. Myös, jos haluat laajentaa näkyvyyttä muihin kaupunkeihin ja maihin. Fiksuposti on ammattilaisen valinta.

Fiksuposti tarjoaa sinulle osoitteen, postin jälleenlähetys- ja skannauspalvelun ja puheluiden vastaanoton. Osoitteesta voi hakea postin itse tai vastaanottaa postit sähköpostiin tekstiviestimuistutuksella. Halutessasi yrityksesi puhelut vastaanotetaan ammattimaisesti ja ilmoitetaan niistä sinulle soittopyyntö tai yhdistetään ne suoraan sinulle. Fiksuposti pitää yrityksesi pyörät pyörimässä, kun sinä teet tuottavaa työtä yrityksesi toiminnan eteen.

Tutustu paketteihin ja tilaa omasi

VIRTUAALINEN OSOITE KÄDEN KÄÄNTEESSÄ

FIKSUPOSTIN KÄYTTÖÖNOTTO

Haluat sitten virtuaalisen toimiston yritykselle, postiosoitteen yhdistykselle tai henkilökohtaisen lomaosoitteen – lyhyempään tai pidempään käyttöön – onnistuu se helposti.

1. Oikea paketti

Valitse fiksupostin paketti omien tarpeidesi mukaan. Suorita tilaus ja maksa palvelun rekisteröinti.

3. sidosryhmät

Anna uusi virtuaalinen osoite viranomaisille (PRH, Verottaja, Maistraatti, yms.) sekä sidosryhmillesi – tahot, joilta saat laskuja tai muuta kirjepostia.

2. saapumisilmoitukset

Määritä sähköpostiosoite, johon haluat postin saapumisilmoitukset. Postin jälleenlähetysosoite määritellään aina lähetyksen yhteydessä.

4. Valmista tuli

Saat postia uuteen osoitteeseen jo mahdollisesti seuraavana päivänä. Nyt huolehdi, että käyntikortit ja muut markkinointimateriaalit ovat ajantasalla.

Suojaa yksityisyytesi

KUN ET HALUA PALJASTAA KOKO MAAILMALLE MISSÄ OLET

Fiksuposti tarjoaa sinulle mahdollisuuden etätyöskentelyyn tai mahdollisuuden luopua kokonaan kalliista toimitilasta.

Monet ovat huomanneet kuinka kotiosoitteen pitäminen yrityksen osoitteena on kasvattanut epäluottamusta yhteistyötahoissa. Myös lomalla tai työmatkalla kotiin tullut posti aiheuttaa stressiä, koska syystä tai toisesta ohi mennyt lasku voi jopa pilata luottotiedot, kun muistutuslaskuun ei reagoida ajoissa. Fiksuposti korjaa tämän ja alle kympillä kuukaudessa. Myös oman henkilökohtaisen puhelinnumeron pitäminen voi stressata turhaan, joten kysy myös puhelinvastaaja palveluistamme.

Ota Fiksuposti käyttöösi jo tänään.

Tutustu paketteihin ja tilaa omasi

Muunna kaikki postit sähköiseksi

ENNEN NÄKEMÄTÖNTÄ VAPAUTTA ALKAEN 4,90€/KK

Tee työtä missä ja milloin haluat. Elä ole riippuvainen paikasta tai ajasta vaan keskity tulokseen. Fiksuposti tarjoaa sinulle täydellisen vapauden keskittyä olennaiseen. Lopeta stressi, ole oman liiketoimintasi herra.

Pyydä maksuton kartoitus
tai kysy lisää palveluistamme

 

Translate this page here »
Myy/Osta yhtiö

Fiksu yhtiöpörssi tarjoaa kanavan niin ostoa kuin myyntiä kaipaaville. Välitämme yhtiösi oikealle taholle, vaikka se olisi haastavampi tapaus iältään, liiketoiminnallisesti tai taloudellisesti. Tarjontamme ostettavissa yhtiöissä on laaja – tarjontaa on alle tilikauden ikäisistä aina sukupolvia ylittäviin vuosikertoihin. Kaikissa yhtiöissä on katsottu ammattilaisen toimesta kirjanpito, jotta uusi yrittäjä voi aloittaa helposti ilman pelkoa ikävistä yllätyksistä.

Kaikki Fiksu yhtiöpörssissä myynnissä olevat yhtiöt ovat ennakkoperintärekisterissä ja omaavat pankkitilin sekä puhtaan historian. Osalla on valmis liiketoiminta, osalla vain yhtiö. Fiksupostilta saat yhtiöön myös kirjanpidon, osoite- ja skannauspalvelun sekä konsultoinnin. Tarkastamme kanssasi yhtiön olemassa olevat sopimukset ja hankimme tarvittaessa niihin tarpeidesi mukaiset vakuutukset, lisenssit ja tilisopimukset.

Meillä voit myös luopua vanhasta yhtiötäsi asiansa osaavien meklariemme kanssa. Vaikka yhtiösi olisi juuri perustettu tai lukuisia tilikausia nähnyt. Kauttamme löydät ostajat vaikeammillekin liiketoimintasektoreille ja jopa haastavaan tilanteeseen joutuneelle yhtiölle. Kirjanpitomme tarkastaa yhtiön tilan ja auttaa myyntiin saattamisessa. Arvioimme kaikki yhtiöt, jopa luottotiedottomat.

Avaamme pian laajemman kauppapaikan tähän sivulle. Siihen asti voit kysyä myyntiä- ja ostotoimeksiantoja viestillä tai puhelimitse. Suuri kysyntä on tällä hetkellä yrityksille, jotka ovat sopuhintaisia, mutta omaavat tarvittavat rekisterit (ennakkoperintä-, arvonlisävero- ja kaupparekisteri) ja pankkitilin. Tuo omasi myyntiin. Yhtiön nuori tai vanha ikä ei ole meillä rasite.

yrityskonsultointi
Talousasiat ja yritysjärjestelyt

Monen yrityksen kohdalla elämme vaikeita aikoja. Sisäänostohinnat nousevat, mutta ostovoima heikkenee. Talous on vaakalaudalla. Eikä ole ihan varma riittääkö rahat. Meiltä saat avun. Luotettavasti ja vakaalla ammattitaidolla. Elä jää murehtimaan laskupinoa vaan tartu toimeen.

Vaikeat ajat lisäävät myös perintäyhtiöiden aggressiivisuutta, joka tuo tullessaan myös vakavia väärinkäytöksiä. Me reklamoimme asiattomat laskut teidän puolestanne ja poistamme asiattomat perintäkulut laskuista.

Yhteydenotto meille ei maksa mitään.

Taloudellisen ahdingon alla viimeinen asia mitä kannattaa tehdä, on ”laittaa pää pensaaseen” ja jättää jopa laskut avaamattomina pöydälle. Ne ei siitä katoa, mutta kasvavat todennäköisesti. Jos talous on huonossa kunnossa, on hyvä muistaa, että oikein ja ammattilaisen käsissä hoidettuna tilanne voi muuttua hetkessä.

Fiksukonsultointi neuvottelee sinulle velkasi sinun toimintaedellytyksiisi sopiviksi. Voit taas hengittää ja keskittyä työhön. Velat eivät katoa, joten ole yhteydessä ja sovitaan miten toimitaan. Me toimimme kaikessa aina lain ja asetusten mukaan ja pyrimme löytämään yrittäjälle parhaan mahdollisen lopputuleman ilman velkataakkaa tai oikeudellista jälkipuintia.
Ostamme yhtiösi ongelmineen

Pitkän tai lyhyemmänkin liiketoiminnan jättäminen taakse on aina raskasta. Elämäntyö valuu hukkaan. Jos liiketoiminta on kuitenkin joutunut väkevään taloudelliseen kriisin, ei vaihtoehtoja ole. Vanha ovi on syytä sulkea, jolloin voi keskittyä uuden luomiseen ilman vanhoja taakkoja.

Yhtiön myynti on tarkka prosessi, jossa tulee aina huolehtia oman taloudellisen tulevaisuuden jatkumisesta. Myös oikeudelliset velvoitteet ja mahdollinen jälkipyykki on ammattilaisen käsissä helppo välttää. Meillä saat liiketoiminnastasi parhaan hinnan ja vapauden lähteä luomaan uutta, oli yhtiösi missä tilanteessa hyvänsä.

Useimmissa tapauksissa velkaisetkin yhtiöt ovat pelastettavissa. Tämä vaatii vankkaa taloudenpitoa, velkojen järjestelyä ja juridista osaamista. Meillä on tämä kaikki sinulle.

Ota yhteyttä ja katsotaan miten voimme auttaa kohdallasi.
Reklamaatiot ja selvityspyynnöt

Yrityksen luottotiedot ovat elinehto, mutta joskus ne voi joutua koetukselle. Talouden oikut voivat pistää yhtiön rahat joskus tiukalle, vaikka vain hetkellisesti, mutta silti erääntyvät laskut pitää hoitaa tai sopia. Yhtiön rahat voivat olla kiinni asiakkaiden maksamattomissa laskuissa tai viivästyneissä veronpalautuksissa. Silloin pitää neuvotella veloista huolellisesti. Kaikki ylimääräiset kulut on tärkeää reklamoida pois. Fiksupostin ammattilaiset auttavat.

Verottaja on kiristänyt valtavasti kontrollia, joka näkyy monien yritysten saamissa selvityspyynnöissä. Nämä edellyttävät usein aikaa ja vaivaa sekä äärimmäistä tarkkuutta. Huonosti hoidettu selvitys viranomaisille johtaa usein uuteen selvitykseen ja laajempaan syynäykseen. Tämä aiheuttaa turhaa stressiä ja siksi se on hyvä jättää Fiksupostin ammattilaisille.
Verojärjestelyt ja kansainvälistyminen

Fiksu kirjanpito tarjoaa vahvalla ammattitaidolla selvää säästöä verotuksessa. Meiltä saat laajan ja moninaisen tiedon erilaisista verojärjestelyistä, joita yleensä hallitaan vain konsernitasolla. Monipuolinen verkostomme Euroopassa ja sen ulkopuolella antaa mahdollisuuden myös yritystoiminnan laajentamiseen ja monitasoiseen verosuunnitteluun. Aiheesta lisää tietoa saat ammattilaisiltamme.

Lain edellyttamat yrityspalvelu
Fiksukirjanpito on ammattilaisen valinta

Kaikki yhtiömuodot ovat velvollisia kirjanpitoon. Kirjanpitovelvollinen on lain mukaan velvollinen noudattamaan hyvää kirjanpitotapaa kirjanpidossaan. Hyvä kirjanpitotapa on lain ja asetusten määrittämä ja hyvää kirjanpitotapaa koskevat säädökset elävät talouden mukana.

Hyvän kirjanpitotavan periaatteet täydentävät kirjanpitolain sääntelyä ja sallivat useampien erilaisten käytännön ratkaisujen tekemisen kirjanpidon käytännön toteuttamisessa. Tämä on tarpeen sen vuoksi, että kirjanpitolain laajan soveltamisalan vuoksi kirjanpitovelvollisten erityispiirteet ja olosuhteet voivat poiketa huomattavasti toisistaan. Hyvän kirjanpitotavan lähteistä voidaan esimerkkinä mainita kirjanpitolainsäädäntö, eri yhteisölakien, kuten osakeyhtiölain, kirjanpitoa koskevat säännökset, kirjanpitonormistolle tärkeät kauppaoikeudelliset säännökset, kirjanpitoa ja tilinpäätöstä koskevat viranomaismääräykset, kirjanpitolautakunnan ohjeet ja lausunnot kirjanpitolainsäädännön soveltamisesta sekä Euroopan yhteisön direktiivien mukaiset kirjanpidon yleiset periaatteet.

Yleisiin periaatteisiin katsotaan tukevan ennen kaikkea kirjanpidon varsinaista tarkoitusta eli oikean ja riittävän kuvan muodostamista kirjanpitovelvollisen liiketoiminnasta ja taloudellisesta tilanteesta. Periaatteita ovat muun muassa jatkuvuus, johdonmukaisuus, varovaisuus, olennaisuus, täydellisyys, vertailtavuus, taloudellisuus, asia ennen muotoa ja nopeus. Näistä jatkuvuus viittaa ajatukseen siitä, että kirjanpitovelvollisen toiminta tähtää liiketoiminnan jatkumiseen myös seuraavalla tilikaudella. Tähän liittyy olennaisesti myös vertailtavuus, jonka mukaan eri tilikausien kirjanpidon ja tilinpäätösten on oltava vertailukelpoisia ja myös johdonmukaisia, eli esimerkiksi poistojen suhteen tulisi noudattaa samoja linjauksia.

Olennaisuus käsitetään niin, että tilinpäätökseen ei tarvitse ottaa lukuun epäolennaisia eriä eikä myöskään erien arvostaminen ole välttämättä sentin tarkkaa. Tämä on kytköksissä taloudellisuuteen, eli ajatukseen siitä, että kirjanpidon ja tilinpäätöksen laatimisen ei tulisi tuottaa kohtuuttomia kustannuksia, vaan olla järkevässä suhteessa niiden avulla saavutettavaan hyötyyn. Taloudellisuus myös usein edesauttaa nopeutta, jolla viitataan siihen, että tilinpäätösaineisto olisi tuotettava lyhyellä aikataululla tilikauden jälkeen. Toisaalta eräs olennaisimmista tilinpäätöstä koskevista periaatteista on varovaisuusperiaate. Siinä lähdetään ajatuksesta, että varat arvostetaan lähtökohtaisesti huonoimman skenaarion mukaan, eli alhaisimmasta arvostaan sekä myyntivelat kirjataan melko helposti myyntitappioiksi, jos ei ole odotettavaa, että ostaja maksaa laskunsa. Ennen kaikkea periaatteista on syytä mainita vielä täydellisyys, jonka mukaan kirjanpidon ja tilinpäätöksen on tuotettava mahdollisimman täydellinen ja totuudenmukainen kuva kirjanpitovelvollisen toiminnasta.

Mutta on kirjanpito muutakin. Hyvä kirjanpitäjä säästää yhtiön ja yrittäjän varoja valtavasti hyvällä ja konsultoivalla taloushallinnon kokonaisvaltaisella osaamisella. Sitä on Fiksu kirjanpito.
Fiksu Viestintäkanava ja GDPR

Vuoden 2023 alusta voimaan astunut “Whistle blowing” EU-direktiivi velvoittaa yksityisen sektorin
organisaatiot, joissa on vähintään 50 työntekijää sekä valtionhallintoja, alue- ja
maakuntahallintoja, kuntia ja muita julkisoikeudellisia oikeushenkilöjä toteuttamaan sisäisen
ilmoituskanavan omalle henkilöstölle sekä ulkoisille sidosryhmille. Velvoite on osa 01.01.2023
voimaan astunutta ilmoittajansuojelulakia.

GDPR, eli EU Tietosuoja-asetus on säädös henkilötietojen käsittelyn periaatteista. Asetus astui
voimaan siirtymäajan loputtua 25.5.2018. Suomen kansallinen lainsäädäntö valmistui
marraskuussa ja tietosuojalaki astui voimaan 01.01.2019. Tavoitteena tietosuoja-asetuksessa on
parantaa kuluttajien luottamusta sähköisiin palveluihin ja edistää EU:n digitaalisten
sisämarkkinoiden kehittämistä luomalla henkilötietoja käsitteleville organisaatioille EU:n alueella
yhdenmukaiset ja kattavat tietosuojapelisäännöt.

Asetus on tuonut yrityksille, järjestöille ja julkisen sektorin organisaatioille useita uusia
velvoitteita. Lain piirissä on käytännössä jokainen henkilötietoja mitenkään käsittelevä yritys.
Henkilötietoja ovat kaikki ne tiedot, joista voi suoraan tai epäsuorasti tunnistaa luonnollisen
henkilön. Yksi keskeisimmistä kaikkia organisaatioita koskevista muutoksista on asetuksen
vaatimuksenmukaisuuden osoitusvelvollisuus, II luku artikla 5.

Fiksupostin laaja yhteistyöverkosto tarjoaa parhaan mahdollisen ymmärryksen viestintäkanavan
että tietosuoja-asetuksen, eli GDPR:n käytännön tarpeista juuri sinun yritykselle. Asiatuntijamme
kertovat mieluusti lisää ratkaisuista ja ohjaa sinut kyseisten palvelujen erikoisasiantuntijoiden
pariin.

Fiksu kevytyrittäjän laskutuspalvelu

Laskutuspalvelu mahdollistaa työn ja toimeksiannot helposti. Unohda toiminimi tai työsuhde. Sovit toimeksiantajan kanssa projektin, ilmoitat Fiksupostin Kevytyrittäjyytesi. Näin Fiksuposti hoitaa puolestasi laskutuksen ja maksaa sinulle palkan. Sinulla voi olla haluamasi määrä toimeksiantoja, etkä ole sidottu mihinkään.

Sinun tehtäväsi on neuvotella työ, osaamistasi vastaava laskutus ja Fiksuposti hoitaa kaiken muun. Unohda turha stressi yritysasioista, keskity tienaamaan.

Kevytyrittäjän paras etu on yrittäjän velvoitteiden puuttuminen. Ei kuittirumbaa, kirjanpitovelvoitetta, tilinpäätöstä tai muuta byrokratiaa.

Fiksupostilta saat myös palkkaennakkoa. Voit nostaa jopa 1 500 € laskusta, jota ei ole vielä maksettu asiakkaan toimesta. Palkkaennakko maksetaan nopeimmillaan samana päivänä, kun laskutettavasi on hyväksytty. Ennakkopalkan lisäkustannus alan paras, vain 1,5 % laskun verottomasta summasta lisättynä korkopäivä kohtainen ennakkolaskutuskorko 0,1 %.

Fiksu näkyvyys

Tiedätkö miten yrityksesi löytyy verkon eri kanavista ja ovatko tiedot keskenään yhteneväisiä? Nykyään tietoa etsitään monista eri tietolähteistä. Kaikkia ei kukaan voi tuntea, mutta asiakkaillesi ne saattavat kuitenkin olla tärkeitä kanavia.
Fiksupostin testillä voit testata yrityksesi verkkonäkyvyyden helposti. Testi käy lävitse merkittävimpiä verkkopalveluja ja tarkistaa miten yrityksesi tiedot löytyvät ja, että ne ovat oikein. Tämä on hyvin merkityksellistä, koska väärä puhelinnumero, osoita tai aukioloaika aiheuttaa usein erittäin huonon asiakaskokemuksen ja erityisesti ensimmäisenä asiakaskokemuksena tämä on usein myös viimeinen.

Tietojesi varmistaminen eri kanavissa parantaa myös yrityksesi löydettävyyttä verkon hakukoneissa, kuten Googlessa. Google antaa yrityksellesi enemmän näkyvyyttä hakutuloksissa, kun tietosi on oikein ja ajantasalla.

Tietoa yrityksestä

Fiksuposti yritystavaratalo on rakennettu pitkän linjan osaajien ympärille tarjoamaan kokonaisvaltaista palvelua yritystoiminnan eri osa-alueille. Konsernin yksiköt koostuvat oman alansa väkevistä johtajista ja osaajista. Fiksuposti on täyden palvelun yritystavaratalo, jonka alta löydät osoite- ja skannauspalvelun, yhtiöpörssin osto- ja myyntipalvelun, täyden palvelun tilitoimiston sekä yritysdatan asiakasanalysointiin, -segmentointiin ja markkinointiin.
Fiksupostin organisaatio

Yhteydenotot fiksu@fiksuposti.fi
Tero-Miikka Perttala
Tero-Miikka Perttala

Konseptijohtaja
Ville Alho
Ville Alho

IT-johtaja, Yritysdata

IT-kehitys & Yritysanalytiikka
Mikke Hernetkoski
Mikke Hernetkoski

Henkilöstöjohtaja, Suomen Tilinpito

Liiketoiminnan kehittäminen, Strategia, Omistaja-arvon luominen, Kirjanpito & tilinpäätökset
Toni Huhtiniemi
Toni Huhtiniemi

Yksikön johtaja, Yrityspörssi

Yritysostot, Yritysjärjestelyt & Yritysanalytiikka
Robert Ramstedt
Robert Ramstedt

Fiksuposti & Yritysdata

Kansainvälistyminen, IT-kehitys & Markkinointi
Mikko Orava 

Mikko Orava 


Asiakaspalvelupäällikkö, Fiksuposti & Yritysdata
Myynti, Markkinointi, Asiakashankinta & Asiakaspalvelu
Teo Matala
Teo Matala

Kirjanpitäjä
Kirjanpito, Palkanlaskenta & Tilinpäätökset
Kiia Sol
Kiia Sol

Kirjanpitäjä, Suomen Tilinpito
Kirjanpito, Palkanlaskenta, Veroilmoitukset & Tilinpäätökset
Vivi Ahtiainen
Vivi Ahtiainen

kirjanpidon alustavat työt, Suomen Tilinpito
Kirjanpito & muut kirjaustehtävät
Mikko Mäkinen
Mikko Mäkinen

Konsultti, Yhtiöpörssi
Konsultointi, Kirjanpito, Yritysjärjestelyt, Kansainvälistyminen, Poikkeustilanteet & Selvitykset
Skannausyksikön henkilöstöä ei esitellä yhtiön sivuilla tietoturvasyistä.
Skannausyksikön henkilöstöä ei esitellä yhtiön sivuilla tietoturvasyistä.

Asiakaspalautteet:

Teen freelancer-suunnittelijana duunia himasta. Ennen työpostit oli aina hukassa ja sekaisin perheen muun postin kanssa. Myös puhelin keskeytti aina keskittymisen. Nyt saan kaiken postin ja kaikki soittopyynnöt sähköisesti vastaan. Kiitos Fiksuposti!
Matti Nieminen, Espoo

Paras palvelu mitä Suomesta saa.
Eliise Smirnova, Pärnu

Työni vaatii paljon keskittymistä, joten Fiksupostin puhelinvastaaja on ihan paras.
Ilkka Virtanen, AD, Lahti

Matkustuspäiviä tulee parhaimmillaan yli 200 vuodessa. Fiksupostin ansiosta ei jää enää yhtään laskua makaamaan postilaatikkoon tai työpöydälle. Perintäkirjeitä en ole nähnyt sen jälkeen, kun aloin saamaan postin sähköisesti.
Erik Karlsson, Vaasa

Rakennusalan työt Suomessa vaatii paljon aikaa. Paperityöt ovat tähän päälle hyvin raskaita. Onneksi postit ja puhelut tulee Fiksupostin kautta. Elämä helpottuu paljon.
Martin Tamm, Tallinn

Kiitos Fiksuposti! Etsin kaltaistanne palvelua pitkään. Kaikissa muissa tosi kova hinta ja ihan turhia palveluita, joista joutuu maksamaan turhaan.
Pekka Korhonen, Helsinki

Kyllä tässä herää kysymys, että miten Posti on ryöstänyt ihmisiä kaikki nämä vuodet. PL-osoite maksaa tuplasti mitä tämä ja sieltä saa hakea postit ihan itse. Pahimmassa tapauksessa saa vielä koronan matkalla
Teppo Nieminen, Turku

Meillä tulee kaikki laskut sähköisesti. Tai no melkein kaikki. Nimeltä mainitsemattomat puhelinoperaattorit ainakin osaavat aina silloin tällöin lähettää laskun ihan miten sattuu. Ja toki tätä sattuu muillekin. Tällöin posti seikkailee missä sattuu ja yleensä tulee sitten kerralla ensimmäinen ja toinen karhu sekä tratta. Reklamaatio on syytä päästä tekemään heti, koska tratta ja jopa kolmenumeroiseksi nouseva myöhästymislisä. Onneksi Fiksuposti laittaa postin välittömästi sähköiseen muotoon, kun se löytää perille.
Timo Karhu, Lappeenranta

Eräänä kesänä lomaillessani oli sähköyhtiö toimittanut minulle 30 euron laskun. Palattuani työpöydän ääreen, oli laskuun tullut yksi nolla lisää. Tältä oltaisi välttytty, jos posti olisi tullut sähköisesti perille. Onneksi jättiläiseksi kasvanut perintälasku oli kuitenkin sopimuksen vastainen. Vaan kyllä siinä sai soitella ja naputella viestejä aiheen tiimoilta ihan koko rahalla. Että onneksi on Fiksuposti.
Maija Lahtinen, Pori

Meillä ehti olla vuoden päivät PL-osoite, kunnes yhtäkkiä laatikossa ei ollut kirjeen kirjettä, vaan tulostettu viesti Postilta. Siinä kerrottiin, että sopimus oli päättynyt. Ja, että alla olevasta verkko-osoitteesta voi uusia tilauksen. Osoite oli seitsemän riviä pitkä ja tosiaan tulostettu. Kysyin, että miksei tätä laitettu minulle sähköisesti, kuten yleensä nämä verkko-osoitteet olisi hyvä. Ja olisi siinä samalla voinut ilmoittaa tilauksen päättymisestä. Kun onhan heillä yhtiön tiedot olemassa. Ei kuulemma ollut resursseja sellaiseen. Siihen kuitenkin oli, että palauttivat kaikki postit lähettäjille ja mikäli jostain ei lähettäjää löytynyt, niin se lähti Jyväskylän selvitysosastolle. Samana päivänä löysin Fiksupostin, enkä ole hetkeäkään haikaillut menneitä.
Mikko Mäkinen, Vantaa

Kuinka Fiksuposti –palvelunne toimii?

Ottaessanne Fiksuposti -palvelun käyttöönne, annatte sähköpostiosoitteen, johon lähetämme kaiken skannatun postin. Mikäli teille tulee postia, joka tulee jälleenlähettää teille, pyydämme teiltä sitä varten osoitteen. Palvelumme perusmaksu maksetaan palvelun käyttöönottovaiheessa ja lisähintaiset ominaisuudet aina niitä käytettäessä.

Saanko postini myös lomalla?

Kyllä saat. Palvelumme on käytössäsi vuoden jokaisena päivänä, kun postia jaetaan. Saat aina postisi ilmoittamaasi sähköpostiin. Myös lomalla.

Kun saan maksuvälineen postissa, skannaatteko senkin minulle?

Emme. Kaikki paperinen tulee skannattuna A4-standardin mukaisesti. Kaikki posti, joka sisältää jotain skanneriin sopimatonta, jälleenlähetetään sinulle.

Saan postissa mainoslehtisen, tuleeko se kokonaan skannattuna minulle?

Ei. Ilmiselvissä mainosposteissa skannaamme sinulle vain mainoksen etusivun, jonka jälkeen voitte itse päättää lähetyksen jälleenlähetyksestä, skannauksesta tai kierrätykseen sijoittamisesta.

Kuinka nopeasti skannaatte lähetykset saapumisesta laskien?

Skannaamme kaikki lähetykset niiden saapumispäivänä.

Voinko noutaa postit itse?

Kyllä erikseen sovitusti. Lähtökohtaisesti skannaamme ja jälleenlähetämme sinulle kaiken toivomasi.

Saako teiltä postiosoitteen?

Kyllä saa. Saat tyylikkään, virallisen osoitteen, jonka voit ilmoittaa sidosryhmillesi ja käyttää kaikessa yrityksesi viestinnässä.

Saako teiltä myös käyntiosoitteen?

Ei saa. Tämä ei kuitenkaan ole pakollinen yrityksille tai yhteisöille.

Kuinka puhelinpalvelunne saa käyttöön?

Puhelinpalvelun saa käyttöön pyytämällä. Näin saatte meiltä oman yritysnumeron käyttöönne ja sovimme puhelinpalvelun järjestelyn käytännöistä.

Onko puhelinnumero, jonka teiltä saan vain yritykseni käytössä?

Kyllä on. Yritys numerot ovat aina yksilöllisiä, joten ne voi myös laittaa yrityksen verkkosivuille, käyntikortteihin ja muihin materiaaleihin. Numerosta vastataan vain yrityksesi nimellä.

Onko puhelinpalvelunne käytössäni myös lomalla?

Kyllä on. Palvelumme on käytössäsi vuoden jokaisena arkipäivänä. Voit itse päättää kuinka puhelut ohjataan kulloinkin. Lomallakin puheluihisi vastataan puolestasi, jos näin haluat.

Saanko palvelustanne yritykseni käyttöön oman postiosoitteen?

Kyllä saat. Postiosoite on yrityksesi käytössä heti. Voit virallisesti muuttaa ytj.fi osoitemuutospalvelussa osoitteen yrityksesi postiosoitteeksi. Näin kaikki posti osaa perille. Mikäli sinulla on ollut aikaisemmin toinen osoite käytössä, kannattaa tehdä myös väliaikainen postinsiirto sekä ilmoitus osoitteenmuutoksesta omalle asiakas- ja yhteistyöverkostolle.

Mitä skannatuille asiakirjoille tapahtuu, kun ne on skannattu?

Skannauksen jälkeen odotamme, että olette vastaanottaneet asiakirjat, jonka jälkeen tuhoamme alkuperäisen paperiaineiston 72 tunnin päästä. Asiakirjat säilytetään maksimissaan 3 kuukautta.

Jos haluan joltain tietyiltä tahoilta saapuvat asiakirjat alkuperäisinä skannauksen lisäksi, kuinka saan ne?

Kanssamme on mahdollista sopia, jos joltain tietyiltä lähettäjiltä tulevat materiaalit halutaan aina myös alkuperäisinä. Tai vain alkuperäisinä. Esimerkkinä viranomaisposti.

Kuukausihintaanne kuuluu 5 skannausta (A4). Tarkoittaako tämä sitä, että 5 kappaletta A4 kokoista, yksipuolista skannausta kuuluu kuukausihintaan?

Kyllä tarkoittaa.

Onko palvelu vain yritysten käyttöön vai onko mahdollista ottaa palvelu käyttöön myös yksityishenkilönä?

Kyllä on. Palvelu on mahdollista ottaa käyttöön myös yksityishenkilönä. Huomioithan kuitenkin, että palvelun hinnasto on yrityksille suunnattu ja siten ilman arvonlisäveroa. Palvelumme hintaan lisätään siis kulloinkin voimassa oleva arvonlisävero.

Onko palvelu mahdollista saada yhdistyksen käyttöön?

Kyllä on. Palvelu on mahdollista ottaa käyttöön myös yhdistykselle. Mikäli yhdistys ei ole arvonlisäverovelvollinen, ei yhdistys kuitenkaan voi hyödyntää veroetua. Myös yhdistyksille tarjoamme kaikki palvelumme.

Fiksuposti
3335814-8

PL 13
00561 Helsinki

O&S-palvelut – Yhtiöpörssi – Yritysdata

+358 2 48092462
asiakaspalvelu@fiksuposti.fi

Kirjanpitoyksikkö

etunimi.sukunimi@suomentilinpito.fi

Kun yhdistyksen toiminta lakkaa

by tero | Jan 10, 2023 | Yhdistyksen purku, Yhdistykset | 0 comments

Yhdistystoiminta on aina mukavaa yhteisöllistä tai yleishyödyllistä toimintaa tapahtui se sitten rekisteröidyn tai rekisteröimättömän yhdistyksen turvin. Luonnollisesti rekisteröity yhdistys on vakaammalla pohjalla, sillä y-tunnus tuo oikeuksia, mutta samalla tietysti myös vastuita ja velvollisuuksia. Suomi on todellinen yhdistysten luvattu maa. Yhdistyksiä on Suomessa yli 100 000 ja niiden jäsenmäärän arvioidaan olevan yli 15 miljoonaa.

Aina ei kuitenkaan toiminta kanna ja joskus yhdessä perustetun yhdistyksen toiminta kuihtuu ja lopulta yhdistys jää turhaksi. Tämänlaisessa tilanteessa harvoin löytyy vastuun kantajaa ja pahimmassa tapauksessa yhdessä mietityt velvoitteet jäävät viimeisen vastuulle. Varsinkin, jos on ollut eripuraa tavoitteista. Yleensä viimeinen yhdistykseen jäävä on yhdistyksen hallituksen puheenjohtaja tai innokkain yhdistyksen toiminnan edistäjä.

On tärkeä muistaa, että yhdistys on yhtä lailla oikeustoimikelpoinen taho, kuten vaikka osakeyhtiö. Näin ollen yhdistys voi jäädä viimeisenä vastuuseen veloista, eikä velvoitteiden ole pakko rasittaa yhdistykseen viimeiseksi jäänyttä. Luonnollisesti kaikki on kuitenkin hoidettava parhaan mukaan ja oikeudenmukaisesti. Kuitenkin yhdistyksen kohdalla erikseen otetuista veloista on vastuussa aina lainan ottaja ja, jos yhdistys ei voi kantaa vastuutaan, takaajaksi ryhtynyt maksaa tai mahdolliset vakuudet realisoidaan. Rekisteröimättömän yhdistyksen kohdalla asia on toinen, sillä yhdistyksen hallitus tai lainan nimiinsä ottaneet ovat aina vastuussa. Rekisteröidyn yhdistyksen kohdalla vastuussa on aina yhdistys, ei sen jäsenet. Selvitys veloista ja vastuista yhdistyksen purkamistilanteessa on kuitenkin myös rekisteröidyn yhdistyksen kohdalla suoritettava.

Yhdistystä purkaminen on suoritettava aina huolellisesti. Se ei onnistu vapaamuotoisesti, vaan kun yhdistyksen kokous on päättänyt yhdistyksen purkamisesta, purkamiseen liittyvistä toimista huolehtii joko hallitus tai hallituksen valitsema selvitysmies. Päätöksenteossa yhdistyksen täytyy noudattaa yhdistyslakia ja yhdistyksen sääntöjä. Loppuselvityksessä tulee kartoittaa velat ja varat sekä katsoa miten niiden kanssa toimitaan. Tämän jälkeen hallituksen puheenjohtaja tai selvitysmies tekee yhdistysrekisteriin yhdistyksen purkamisilmoituksen ja lopulta yhdistys katsotaan lakanneeksi, kun purkautumisesta on tehty merkintä yhdistysrekisteriin.

Mikäli yhdistyksellä on purkutilanteessa useita taloudellisia velvoitteita, kuten puhelin- tai verkkoliittymiä, vuokratila, sähkösopimus, vakuutukset tai palkan maksuun liittyviä velvoitteita, tulee nämä selvittää. Rekisteröidyn yhdistyksen jäsenet eivät vastaa henkilökohtaisesti yhdistyksen velvoitteista, joten velvoitteet eivät jää kenenkään yhdistyksen jäsenen harteille purkutilanteessa. Asioiden selvittäminen ja sopiminen on kuitenkin työlästä puuhaa ja epäammattimaisesti hoidettuna voi pahimmillaan rikkoa lakia ja aiheuttaa vastuita tekijälleen. Esimerkkitilanne on, kun varoja on, muttei ne riitä kaikkien velkojen kuittaamiseen. Silloin jokaisen velallisen tulisi saada yhtä suuri osuus suhteessa velan määrään.

Palkkojen, palkan sivukulujen, verojen tai veroluonteisten maksujen uhatessa jäädä maksamatta, tulee asia katsoa erityisen tarkkaan. Palkansaajalle tulee ilmoittaa asia viipymättä, hänen tilanne on näissä kohtaa kaikkein vakavin. Hänelle on myös hyvä tehdä valmiiksi palkkakuitti ja tulorekisteri-ilmoitukset, vaikkei palkkaa pystyttäisi hänelle kokonaan hoitamaan. Näin hän on oikeutettu saamaan maksamatta jääneen palkan palkkaturvasta. Palkan sivukulujen, verojen ja veroluonteisten maksujen kanssa tulee taas toimia äärimmäisen tarkasti, jotta ylimääräisiltä kuluilta vältytään. Jos tilanne on mahdollisesti vielä pelastettavissa, on hyvä sopia hyvissä ajoin maksuaikaa kuluihin. Mikäli tilanne ei enää ole pelastettavissa, tulee tämä ilmoittaa velkojille rehellisesti ja heti, kun mahdollista. Näin toimien yhdistyksen hallitus ja sen jäsenet välttävät mahdollisesti itselleen koituvat sanktiot virheellisistä toimista.

Liiketoimintaan Fiksuposti tarjoaa osoitteen, postin skannaus- ja jälleenlähetyspalvelun. Saapuneen kirjepostisi saat suoraan skannattuna sähköisesti tai kuvan saapuneista kirjeistä avaamattomina sähköpostiin, jolloin voit päättää haluatko postin jälleenlähetyksellä, skannaukseksella vai molemmilla. Halutessasi siivoamme mainospostit pois postisi joukosta. Fiksuposti pitää yrityksesi pyörät pyörimässä, kun sinä teet tuottavaa työtä yrityksesi toiminnan eteen. Tai pidät hengähdystauon jaksamisen ylläpitämiseksi.

Yksityishenkilöille Fiksuposti tarjoaa osoitteen, postin skannaus- ja jälleenlähetyspalvelun. Voit ottaa palvelun käyttöön turvallisuus tai käytännöllisyys syistä tai Lomaposti -palveluna . Saapuneen kirjepostisi saat suoraan skannattuna sähköisesti tai kuvan saapuneista kirjeistä avaamattomina sähköpostiin, jolloin voit päättää haluatko postin jälleenlähetyksellä, skannaukseksella vai molemmilla. Halutessasi siivoamme mainospostit pois postisi joukosta.

Translate this page here »